شرکت فنی مهندسی اسکوتریا یا خدمات تعمیر اسکوتر برقی

تعمیر موتور برقی،بزرگترین مرجع تعمیرات موتور شارژی

4.5/5 - (11 امتیاز)

سلام خدمت همراهان گروه مهندسی اسکوتریا با آموزش تعمیر موتور برقی با ما همراه باشید:مجموعه مطالبی در مورد تعمیر موتور برقی را که تجربه کاری ما بوده در قالب تعمیرات اسکوتر. و موتورهای برقی در این صفحه برای شما عزیزان جمع آوری کنیم و محتویات شامل آشناییبا اجزای سازنده موتور های برقی و اسکوترها و همچنین ایرادات شایع در هر قسمت را به شما عزیزان نشان دهیم .امیدواریم این مطالب بتواند راه حلی برای مشکلات دستگاهای شما عزیزان که صاحب موتورهای برقی و اسکوتر هستید. را داشته باشد .چنانچه نتوانستید مشکل را رفع کنید تیم مجرب ما در زمینه تعمیرات موتور های برقی و اسکوتر پذیرای وسایل شما هستند جهت تعمیرات.

مراحل تعیر موتور برقی در واحد تعمیرات مجموعه :

اول:

در ابتدا موتور برقی کارشناسی شده و ایراد آن توسط تعمیر کار مشخص میشود.

تماس با مشتری و اعلام هزینه در صورت توافق در لیست دستگاه های تعمیری قرار میگیرد

دوم:

پس از اتمام کار تعمیر موتور

شارژی

روند تست و اطمینان از رفع ایراد 

و همچنین تست شارژ و باتری (در صورت تعویض باتری )

سوم:

تماس با مشتری و هماهنگی برای ارسال موتور برقی

لازم به ذکر است در این حالت به درخواست مشتری یک فیلم از سلامت موتور برقی  ارسال میگردد .

روند ارسال:

ارسال دستگاه توسط پیک برای مشتریان ساکن تهران

ارسال دستگاه توسط تیپاکس و پست و غیره… برای مشتریان شهرستان 

 

آموزش تعمیر موتور برقی:

برای تعمیر موتور شارژی میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید و ایراد موتور برقی خود را عنوان کنید ممکن است با راهنمایی های تعمیرکاران مجموعه ایراد موتور شارژی شما بر طرف گردد همچنین نکات مهم در خصوص تعمیر موتور برقی در ادامه مطالب این صفحه به شما کمک خواهد کرد برای بررسی و عیب یابی موتور برقی

تعمیر موتور برقی

آشنایی مختصر با موتور برقی:

موتور های شارژی وسایل حمل و نقل پاک به شمار میروند و کمک شایانی.به هوای پاک و محیط زیست میکنند از این رو برای داشتن این دستگاها نیاز به گواهینامه برای راندن آنها نداریم.  شما آزادانه در سطح شهر میتوانید تردد کنید و مهم تر اینکه از نظر اقتصادی هم مرقوم به صرفه میباشد زیرا برقی هستند. و نیاز به سوخت های فسیلی نمیباشند. اما شاید از خودمان بپرسیم که آیا این وسایل میتوانند جایگزین برای موتور های بنزینی باشند و استقامت و محکمی و تا حتی طول عمر آن ها را دارند . پاسخ این است که این نوع تکنلوژی نسبت به موتورهای بنزینی جدید تر است. و به سرعت سیر تکامل خودرا پشت سیر میگذارد اما در حال حاظر موتورهای برقی در داخل بازار نیز نیاز فردی را بر طرف کرده اند و بسیاری از افراد از آنها استفاده میکنند.

در ادامه تک به تک با قطعات سازنده موتور برقی آشنا خواهیم شد

دینام موتور برقی (هاب موتور):

موتورهای براشلسی که در موتور برقی تعبیه میشوند صرفا باید قدرتش از 1000 وات. به بالا باشد این موتور ها بسیار قوی بوده و سرعتی معادل با 45 کیلومتر به بالا را طی میکنند از ایرادات شایع که در این موتورها بوجود می آید خراشیدگی و یا پاره شدن.

سیم انتقال قدرت و وضیعت موتور که با خیلی مراقب این کابل که از شفت موتور بیرون آمده باشیم . و هنگامی که موتور به زمین میخورد این سیم بسیار آسیب پذیر است .در بحث تعمیر موتور های شارژی یا موتور های برقی این مورد بسیار اهمیت دارد که شما ایرادات جزئی را خودتان بر طرف کنید مثلا برای تعویض لاستیک موتور برقی حتما نیاز نیست به یک تعمیرگاه موتور برقی شارژی مراجعه کنید.

دینام موتور برقی
تعمیر موتور برقی

درایور و یا برد کنترل موتور های شارژی:

این قطعه در تمام فرامین حرکت و ترمز و غیرهر در موتور برقی. کنترلر میکند ولتاژ خود را از باتری میگیرد و توسط دسته گاز فرمان حرکت را به موتور میدهد ممکن است بر اثر داغ شدن و یا آبخوردگی بسوزد که باید تعویض گردد در بعضی مواقع اگر آسیب کمی دیده باشد ممکن است تعمیر شود

آشنایی با باتری موتور برقی:

باطری موتور های برقی یکی از اجزای سازنده این وسایل حمل و نقل به شمار میروند. معمولا در موتور های برقی مجموع چهار عدد باطری 12ولت – 18 امپر که 42 ولت را میرسانند تشکیل میشود در صورت خرابی در باطری ها امکان دارد موتور روشن شود اما حرکت نکند. مثلا چراغ ها روشن شوند اما موتور نچرخد . بهتر است برای خرید این نوع باطری ها از یک مارک با کیفیت استفاده شود .برای خرید باطری موتور برقی حتما به این نکته توجه فرمایید که باطری ها باید از نوع باطری های سوییچی باشند و مخصوص موتور های برقی باشد.

نکته مهم جهت خرید باطری موتور برقی

در هنگام خرید باطری موتور شارژی حتما دقت کنید که باطری آن 12ولت20آمپر باشد.زیرا موتور های برقی نیاز به توان لحظه بالا دارند و در باطری های 12ولت18آمپر این توان وجود ندارد و مناسب مموتورهای برقی نمیباشند.

 

باتری موتور برقی
اشتراک گذاری