شرکت فنی مهندسی اسکوتریا یا خدمات تعمیر اسکوتر برقی

آموزش ساخت اسکوتر برقی،قطعات مورد نیاز ساخت اسکوتر برقی

1.9/5 - (34 امتیاز)

سلام خدمت شما همراهان در این صفحه با شما هستیم در خصوص آموزش ساخت اسکوتر برقی و اینکه برای طراحی  آن چه کارهایی را باید انجام داد و چه قطعاتی مورد نیاز است و نکاتی که برای درست کردن اسکوتر برقی دست ساز باید انجام داد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نکات اولیه که باید در خصوص آموزش ساخت اسکوتر برقی به آنها توجه کرد:

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه به ساخت وسیله ای دست ساز خودتان دارید،مطالب این صفحه قطعا برای شما جذاب خواهد بود.این روزها با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت انواع اسکوتر برقی ها تنوع در تولید آنها گسترش یافته است از انواع هاوربرد ها گرفته تا اسکوتر برقی های دسته دار مانند شیائومی اگر چه خرید یک اسکوتر برقی آماده خوشحال کننده است اما برای برخی از افراد ساخت آن جذاب تر بوده و دوست دارند یک اسکوتر برقی دست ساز داشته باشند که صفر تا صد آن توسط خودشان طراحی وساخته شده باشد در این ما آموزش قدم به قدم ساخت اسکوتر برقی دسته دار را برای شما آموزش میدهیم و نکاتی برای سهولت درست را عنوان میکنیم.

اولین قدم در ساخت اسکوتر برقی چیست؟:

ابتدا باید شما یک بدنه و شاسی تهیه کنید در نظر داشته باشید برای ساخت یک وسیله حتما میبایست با قطعاتی که در بازار موجود هست شروع به انجام این کار کنید زیرا سفارش از ساخت های خارجی و ارسال آن قطعا هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.خوب برای تهیه شاسی و اسکلت میتوانید از اسکوتر های ساده دسته دارد که انواع مختلفی در بازارموجود  هست استفاده کنید و با تعقیراتی که در توضیحات پایین داده ایم شروع به ساخت کنید

دسته دار ساده

قطعات مورد نیاز برای ساخت:

برای اینکه بتونید قطعات را سوار کنید باید یه تعقیرات کوچولو به اسکوتر بدید اول اینکه یه باکس فلزی کوچک نیاز دارید تا درایور و باتری رو بگذلرید داخلش میتونید از قوطی های آلمینومی چهرگوش استفاده کنید و زیر اسکوتر با پیچ سوارکنید کار زیاد سختی نیست میتونید اونرو از مغازه های که کار فروش آلمنویوم انجام میدهند تهیه کنید بعد نیاز به یه سری قطعات دیگه هست که در جدول پایین کامل توضیح میدیم .

یک باکس آلمنیومی چهار گوش که باید یک طرف آن را دببرید این قطعه تقریبا با ااین ابعاد مناسبه(40 سانتیمتر طول،15 سانتی متر عرض و8 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.باکس آلمنیومی
چرخ اسکوتر برقی 8 یا 6.5 اینچ بسته به نوع شاسی که تهیه میکنید این موتور از نوع براشلس هست و قدرت بالایی دارد همچنین بسیار بی صدا و نرم حرکت میکند.چرخ اسکوتر برقی 8 اینچ
درایور 36 ولت براشلس 500 وات که داخل باکس به راحتی جامیشه و توان بالایی داره که بوسیله اون میشه موتور را چرخاند .درایور 36 ولت دوچرخه برقی
دسته گاز سنسور دار برای هدایت و حرکت اسکوتر برقی که روی دسته نصب میشهدسته گاز موتور برقی
دسته ترمز سنسور دارد که با ترمز کردن برق موتور قطع میشود تا نیروی فیدبک آن را نسوزانددسته گاز سنسور دار
باتری اسکوتر برقی 36 ولت 4400 میلی آمپر که میزان شارژ دهی بالایی دارد و مناسب ساخت اسکوتر برقی هستباتری اسکوتر برقی
کلید پاور برای روشن و خاموش کردن اسکوتر برقیکلید پاور
سوکت شارژ برای شارژ کردن باتری اسکوتر برقی سوکت شارژ اسکوتر برقی
شارژر 42 ولت 2 آمپر مخصوص باتری های لیتیوم اسکوتر برقیشارژر اسکوتر برقی
بست های چرخ اسکوتر برقی به همراه چهار عدد پیچبست چرخ اسکوتر برقی

مراحل ساخت اسکوتر برقی:

 

مرحلحه اول :

خوب ابتدا چرخ اسکوتر برقی را به یک قطعه متصل کنیم که با توجه به تصویر پایین میتوانید آن را بسازید برای این کار ابتدا باید چرخ اسکوتر ساده را به همراه دوشاخه اش خارج کنید و این قطعه که ساختید قسمت بالایی که به تنه پیچ میشود را به آن جوش دهید تا متوانید از آن استفاده کنید برای ساخت آن میتوانید از آهنگری ها کمک بخواهید بهد از درست کردن آن چره اسکوتر برقی با کمک بست ها متصل کنید.

پایه چرخ اسکوتر برقیپایه اسکوتر

 

 

 

بعد از ساخت این قطعه و نصب چرخ اسکوتر برقی میبایست پایه نگهدارنده را به آن وصل کنید تا بشود به بدنه اصلی متصل کرد با قطعه ساخته شده باید به شکل زیر باشد.

چرخ و پایه اسکوتر برقی

مرحله دوم:

بعد از آن میبایست ابن قطعه را همراه چرخ اسکوتر برقی به میله بدنه سر جای خودش پیچ کنید تا چرخ براشلس با چرخ ساده جایگزین گردد.

اتصال چرخ به بدنه

مرحله سوم:

بعد نوبت اون باکس آلومینیومی میرسد که باید یک طرف آن را با فرز یا اره آهن بر جدا کنید و زیر اسکوتر برقی با بست های ال مانند محکم کنید این قطعه قرار است که در بر گیرنده باتری و درایور باشد سعی کنید آن را محکم به بدنه متصل منید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

باکس اسکوتر برقی

مرحله چهارم:

در این مرحله سیم های اسکوتر برقی را به درایور متصل کرده و سیم دسته گاز و ترمز هم متصل کنید باتری و درایور را در باکس قرار دهید وقتی از اتصال تمام قطعات اطمیناح حاصل کردید میریم سراغ مرحله بعد

مرحله پنجم:

کلید پاور و سوکت شارژ هم میتوانید پایین قوطی فلزی دو سوراخ به اندازه آنها درست کنید و آنها را رد کنید و سر جای خودشان قرار دهید تا برای روشن و خاموش کردن راحت باشید و همچنین جهت شارژ کردن.

برای مشاهده نقشه سیم بندی درایور 36 ولت 500 وات به ادامه مطالب مراجعه فرمایید.

به همین راحتی میشود یک اسکوتر معمولی را برقی کرد شما با این کار یک اسکوتر برقی دست ساز خواهید داشت. در خصوص خرید لوازم و قطعات برای آموزش ساخت اسکوتر برقی میتوانید با ما در تماس باشید.

آموزش اسکوتر برقی دست ساز

اشتراک گذاری