شرکت فنی مهندسی اسکوتریا یا خدمات تعمیر اسکوتر برقی

نصب کیت دوچرخه برقی ، مزایا و معایب تبدیل دوچرخه ساده به برقی

امتیاز دهیدpost

سلام خدمت شما عزیزان و همراهان در اینجا با شما هستیم در خصوص بررسی و آموزش  نصب کیت دوچرخه برقی  و بپردازیم به مایب و مزایای این کار و سوالاتی که خیلی از شما عزیزان از ما پرسیده بودید در این زمینه پس اگر شما هم قصد تبدیل دوچرخه خود به دوچرخه شارژی را دارید این مطالب ممکن است برای شما مفید واقع شود و آگاهیتان را بالا ببرد پس با ما همراه باشید.

تعمیر اسکوتر برقی

کار برد دوچرخه ها در زندگی ما:

اگر قرار باشد به این بحث بپردازیم در واقع در ابتدا دوچرخه ها جزو وسایل حمل و نقل فردی بصورت جدی به آنها پرداخته بودند و حتی قوانین راهنمایی و رانددپی برایشان وضع کرده بودند و شخص میبایست دارای گواهینامه دوچرخه برقی میبود تا صلاحیت استفاده از آن را داشته باشد،با پیشرفت و تولید وسایل حمل ونقل بنزینی و توقعات مردم از یک وسیله نقلیه کم کم دوچرخه ها کاربردشان تقییر کرد و برای ورزش و تفریح از آنها استفاده میشود.

اما هم اکنون خیلی از افراد دوست دارند از از دوچرخه استفاده کنند و برای رفت و آمد های درون شهری و یا پیمایش مسیر های دور تر از آن بهره ببرند و با تکنولوژی جدید که میشود دوچرخه را برقی کرد و نصب کیت دوچرخه برقی را انجام داد تقاضا بیشتر شده است در ادامه بیشتر با فواید برقی کردن دوچرخه ساده آشنا میشویم.

تعمیر دوچرخه برقی

کاربرد دوچرخه

مزایای یک دوچرخه برقی:

خوب همانطور که توضیح دادیم استفاده از دورخه برای برخی افراد میتواند جداب باشد و یا حتی یک نوع عادت محسوب شده است شاید شما. فردی را بشناسید که دوست دارد برای رفتن به محل کار خود از دوچرخه استفاده کند و یا حتی دوست دارد ساعاتی از روز را. به استفاده از دوچرخه بپردازد که بسیار کار خوب و مفیدی است،حال ما میخواهیم اشاره کنیم به بخش الکتریکی که با دوچرخه ترکیب شده. و دوچرخه های برقی را تشکیل داده است این اتفاق باعث میشود که فرد برای پیمودن مسیر تقریبا از 50درصد توان خود استفاده کند. و انرژی کمتری را صرف رکاب زدن شود بنا براینبا پیمودن فاصله مبدا تا مقصد فرد دچار خستپی نمیشود و از استفاده دوچرخه برقی لذت میبرد.

تبدیل دوچرخه ساده به برقی:

برای نصب کیت دوچرخه برقی و خرید قطعات دوچرخه شارژی اول ابتدا باید بدنه دوچرخه خود را در نظر بگیرید که قابلیت نصب و برقی سازی آن باشد ، در برقی از دوچرخه ها دوشاخ عقب کوچک بوده و هاب دوچرخه برقی در آن جای نمیشود حتما قبل از تهیه این قطعات با ما تماس حاصل فرمایید و از ما مشاوره بخواهید البته لازم به دکر است از مزایای برقی کردن دوچرخه توسط خود شخص باعث میشود هزینه کمتری را نصبت به مدل های آماده در بر داشته باشد از معایب آن هم میتوان گفت که شاید ظاهر یک دوچرخه برقی کارخانه ای را نداشته باشد و مانند یک وسیله دست ساز بشود به آن نگاه کرد.

 

تبدیل دوچرخه به برقی

آیا نصب کیت دوچرخه برقی مرغوم به صرفه است؟:

شاید این سوالی باشد که ذهن شما را درگیر کرده باشد که یک دوچرخه برقی آماده بخرم و یا دوچرخه خودم را تبدیل به برقی کنم خوب ممکن است از نظر هزینه شما برد کرده باشید ولی باید در نظر گرفت که ممکن است قطعات با یکدیگر تناسب نداشته باشند زیرا دوچرخه برقی آماده تمام قطعاتش نسبت به بدنه تولید شده نصب و عرضه شده است بنا برای شما با این کار میتوانید یک دوچرخه برقی سفارشی و آن وسیله مد نظر خودتان را داشته باشید که نسبت به تناسب قطعات با هم مرتبط شده باشند.

انواع کیت دوچرخه برقی:

برای تبدیل یک دوچرخه ساده به برقی ساختارهای میتوان با ساختارهای متفاوتی این کار را انجام داد در گدشته از کیت ها و آرمیچر های براش استفاده میکردند و ساختار ساده ای داشت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ،ساختار قطعات هم تقییر کرده است در ادامه با چند نمونه کیت دوچرخه برقی آشنا میشویم.

کیت دوچرخه برقی براش (دارای جاروبک):

این مدل کیت دوچرخه شارژی توسط یک آرمیچر به بالای دوشاخ عقب متصل میشد و و با زنجیر چرخ عقب را میچرخواند مصرف انرژی بالا و قدرت پایین از معایب این مدل کیت میباشد همچنین در حرکت لرزش و صدای زیادی تولید میکرد که زیاد مورد استقبال قرار نگرفت با این رویکرد که طراحان بدنبال کیت بهتری بودند خیلی زود از چرخه تولید خارج شد.

 

کیت براش

 

نصب کیت براشلس دوچرخه برقی:

این تکنولوژی بسیار مورد استفاده قرار گرفت و تا امروز اکثر دوچرخه برقی ها از این مدل ساختار پشتیبانی میشوند نصب یک هاب موتور براشلس بجای توپی چرخ عقب که بدون داشتن هیچ زنجیر چرخ عقب را میچرخاند و از مزایای آن لرزش و صدای کمتر قدرت بالا تر و سرعت بیشتر را به همراه دارد با تعبیه یک گیربکس سیاره ای داخل آن به قدرت موتور نیز افزوده شده است 

کیت براشلس دوچرخه برقی

 

کیت متصل به تبق پدال دوچرخه برقی(Performance):

با پیشرفت این نوع تکنولوژی مدلی متفاوت تر طراحی و ساخته شد ، مدلی که از قدرت بیشتر و کارایی بهتری بهره میبرد با حدف هاب موتور در عقب این قطعه در تبق جلو جایگذاری شد و با رکاب زدن و با فرمان سنسور پدال موتور تعبیع شده شروع به حرکت میکند و چرخ دنده را میچرخواند،سهولت در رکاب زدن و قدرت لحظه ای بالا را میتوان از مزایای آن نام برد 

کیت تبق جلو

ظاهر یک دوچرخه برقی دست ساز:

ممکن است با نصب کیت دوچرخه برقی شما با سختی هایی مواجح شوید بهترین کیت ها برای دوچرخه شارژی ها آنهایی هستند که نصب راحت را به همراه داشته باشند سعی کنید برای این کار تا حد ممکن انتخابی داشته باشید تا در ظاهر و فرم اصلی تاثیر نگذارد و حتما از موتور های با کیفیت و نهایت با توان 350 وات خریداری کنید زیرا هاب موتور های با توان بالا دارای وزن بالاتری هم میباشند که ممکن است در حمل نقل دوچرخه باعث سختی شود.

هاب دوچرخه برقی

نگهداری و سرویس دوچرخه برقی:

دوچرخه برقی هم مانند هر وسیله نقلیه دیگر نیاز به مراقبت دارد و سرویس و در آن برخی قطعات باید حتما به آنها در مدت زمان معینی رسیدگی شوند مثلا لنت ترمز باید در زمان اتمام تعویض شود و یا روغن کاری قطعات مکانیکی باید هر سال انجام شوند البته این این سرویس ها مربوط به قطعات مکانیکی میباشد و قطعات برقی هم باید حتما مورد بررسی قرار بگیرند و حتما سرویس شوند مثلا باید هر دو سال موتور باز شود و باز بینی شود و گیریس آن عوض شود.

سرویس دوچرخه برقی

 

 

برای آشنایی بیشتر در خصوص نگهداری و سرویس دوچرخه برقی به ادامه مطالب مراجعه فرمایید.

 

در چه شرایطی میشود از دوچرخه برقی استفاده کرد؟:

خوب این سوال را باید حتما کسی که از دوچرخه برقی استفاده میکند حتما جوابش را بداند وقتی شما یک دوچرخه ساده را سوار میشوید در روز های بارانی فقط باید مراقب لغزندگی جاده و زمین نخوردن باشید ولی در دورچرخه برقی کمی متفاوت است و حتما باید این را بخاطر داشته باشید که قطعات برقی نسبت به رطوبت حساسند و نباید با آب تماس داشته باشند از دیگر مواردی که باید در آن شرایط استفاده نکرد استفاده در سربالایی های تند میباشد این کار باعث کاهش طول عمر باتری دوچرخه برقی میشود.سعی کنید در جاهای صاف و بدون استحکاک از دوچرخه برقی استفاده کنید.

 

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد و در خصوص نصب کیت دوچرخه برقی به خوبی شما را راهنمایی کرده باشیم اگر چنانچه سوالی در این مورد داشتید میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید و همچنین میتوانید نظرات و پرسش های خود را در پایین همین صفحه برای ما به اشتراک بگذارید،نظرات شما برای ما مهم بوده و حتما به آنها پاسخ خواهیم داد ممنون که تا اینجا همراه ما بودید

 

 

 

 

اشتراک گذاری