شرکت فنی مهندسی اسکوتریا یا خدمات تعمیر اسکوتر برقی

شارژ نشدن اسکوتر برقی | چرا اسکوتر برقی شارژ نمیشود

4.8/5 - (51 امتیاز)

سلام خدمت همراهان خوب گروه مهندسی اسکوتریا امروز با شما هستیم در خصوص مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی و قصد داریم بطور کامل به تمامی سوالاتی که در این مورد از ما پرسیده میشود پاسخ دهیم و مواردی که باعث بروز این مشکل میشود را بررسی کنیم و راهای جلوگیری از آنها را عنوان کنیم پس با ما همراه باشید.

 

برای مشاوره در خصوص علت شارژ نشدن اسکوتر برقی و رفع این ایراد میتوانید از طریق واتس آپ با ما در تماس باشد فقط کافیست آکیون مربوطه را کلیک نمایید.

شارژ نشدن اسکوتر برقی (مدار شارژ اسکوتر برقی)

در ابتدا بهتر است با مئار شارژ اسکوتر برقی و قطعات مرتبط با آن آشنا شویم، قطعه جداگانه شارژ و سوکت شارژ آن و هم چنین سوکت شارژ خود هاوربرد و کابل و مدار آن همگی جزو مدار شارژ محسوب میشوند اگر چنانچه در یکی از این قطعات اختلال و یا قعطی بوجود آید مشکل شارز نشدن اسکوتر برقی را خواهیم داشت البته خود باتری هم میتواند در مورد خرابی دخیل باشد که در ادامه بطور مختصر به ان میپردازیم.

روش تست مدار شارژ اسکوتر برقی:

ابتدا باید توسط یک مولتی متر این کار را انجام دهید البته میشود از نظر ظاهری هم تشخیص داد ولی بهتر است با مولتیمتر انجام شود،خوب بریم سراغ تست ابتدا شارژر اسکوتر برقی را به برق بزنید باید چراغ روی شارژر سبز شود و باید وکت آن از نظر ظاهری سالم باشد بعد باید خروجی ولتاژش 42 ولت باشد اگر تا اینجای کار درست بود یعنی شارژر شما مشکلی ندارد بعد نوبت به سوکت شارژ خود اسکوتر برقی میرسد باید هر سه پین آن سالم و فاقد شکستگی باشد بعد باید توجه به کابل ارتباطی آن به مادر برد اسکوتر برقی کرد در صورت قعطی باید دوباره مجددا لحیم شود یک راه آسانتر هم هست شارژر را به اسکوتر برقی متصل کنید و از سوکت برد که به باتری وصل میشود باید خروجی 42 ولت را داشته باشیم اگر این خروجی درست بود یعنی مدار شارژ ما سالم است و باید باتری اسکوتر برقی تست شود.

قطعاتی که بیشتر آسیب میبینند در مدار شارژ اسکوتر برقی:

تجربه ما در مورد شارژ نشدن اسکوتر برقی نشان داده است که بیشتر قطعاتی که نام برده میشوند مورد خرابی قرار میگیرند خود شارژ ممکن است بسوزد و بعد از آن سوکت سر شارژ اسکوتر برقی که بیشترین خرابی را دارد همچنین سوکت شارژ در اسکوتر برقی برای تعویض این قطعات میتوانید از اینجا آنها را تهیه فرمایید و در منزل تعویض نمایید البته ما این کار را برای شما بصورت رایگان انجلم خواهیم داد بعد از آن بیشترین خرابی که در مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی وجود داراد خرابی باتری اسکوتر است که باید تعویض شود البته اگر برای شما تست این قطعات کار سختی است میتوانید بصورت حضوری به ماحد تعمیرات ما تشریف بیاورید و رفع خرابی اسکوتر برقی خود را به ما بسپارید.

Hoverboard not charging

نکاتی که باید برای جلوگیری این مورد به آنها توجه داشت:

بیشتر خرابی های اسکوتر برقی منشا آنها توجه نکردن به نکاتی است که باعث بوجود آمدن ایراد در هاوربرد ها میشود بخصوص در مورد شارژ نشدن اسکوتر برقی اصلی ترین علل آن شارژ نکردن باتری است اگر به مدت زیادی اسکوتر برقی را به شارز نزنیم باتری آن فاسد میشود و دیگر نمیتوان آن را احیا کرد از موارد دیگر که باید به آن دقت کنید خرابی سوکت شارژ است که اگر درست متصل نکنید خرابی میشود و دیگر عمل انتقال ولتاز را انجام نمیدهد بنا براین برای جلوگیری از خرابی این قطعات میبایت مواردی که ذکر شد را حتما مورد اهمیت قرار داد.

تعمیر مدار شارژ اسکوتر برقی:

این قسمت نیاز به تجربه و علم تعمیر برد اسکوتر برقی را دارد برای تعمیر مادر برد در خصوص مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی میتوانید به ما مراجعه کرده و این کار را به تعمیر کاران مجموعه بسپارید ممکن است با یک سرویس  مشکل هاوربرد شما بر طرف شود مواردی را اشتیم که اشخاصی بدون تجربه در زمینه تعمیر اسکوتر برقی قادر به باز کردن و تعمیر مادر برد کردند که نه تنها ایراد بر طرف نشد بلکه مشکلی به مشکلات اصلی نیز اضافه کرده اند.

اگر چنانچه علاقه مندید برای آشنایی با مدار شارژ اسکوتر برقی باید در مورد آن مطالعه داشته باشید تا در مواقی که اسکوتر برقی با مشکل مواجه شد بتوانید ایراد آن را بر طرف سازید میتوانید به ادامه مطالب در خصوص مدار شارژ اسکوتر برقی مراجعه کرده و آموزش های لازم را بدست بیاورید.

افت ولتاژ و تاثیرش بر شارژ نشدن اسکوتر برقی

معمولا این مورد برای اسکوتر شارژی هایی بوجود می آید که از کیفیت قطعات ضعیف ساخته شده اند که در با سالم بودن شارژر و مدار شارژ باز هم ولتاژ صحیح به سوکت باتری نمیرسد برای جلوگیری از افت ولتاز باید تمامی قطعات بکار رفته در مدار شارژ دارای یک کیفیت عالی و قوی باشند تا بتوانند ولتاژ 42 ولت را از خود عبور دهند تمامی اتصالات را باید چک کرد و مسیر باید بدون قعطی باشد در خیلی مواقع با تعویض سوکت شارژ مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی رفع میگردد .

آیا میشود سوکت شارژ اسکوتر برقی را خودمان تعویض کنیم؟ ، خیلی از مشتریان بر این باورند که تعویض سوکت شارژ هاوربرد کار دشواری است که در واقیعت اینطور نیست فقط کافیست قاب اسکوتر برقی را باز کنید و سوکت شارژ را از جای خود خارج نمایید و از پشت قاب مهره را جدا کرده و سوکت را خارج نمایید و همین کار را بطور بلعکس با سوکت جدید انجام دهید.

نکته مهم: 

برای تعویض سوکت شارز اسکوتر برقی توصیه میشود برای جلوگیری از وقوع احتمالی اتصالی در مدار در حین تعویض  سوکت باتری را جدا کرده 

 

خرابی سوکت شارژ اسکوتر برقی و آموزش تعویض:

منظور از سوکت شارژ اسکوتر برقی هم سری شارژر و هم کانکتور شارژ دستگاه میباشد که در صورت خرابی باید تعویض گردد، خرابی آن معمولا بر اثر فرسایش و خوردگی در هنگام اتصال نادرست صورت میگیرد و همچنین ضربه خوردگی و آبخوردگی به کانگتور شارژ خود اسکوتر شارژی باعث از بین رفتن آن میشود.

روش تعویض:

برای تعویض ابتدا باید سوکت هارا تهیه کرده و بالحیم و هویه سوکت شارژ را تعویض نمایید و برای کانکتور شارژ میتوانید قاب را باز کنید و تعویض نمایید برای این کار میتوتنید با مشاوره تلفنی از ما راهنمایی بخواهید.

علت خرابی اسکوتر برقی

امیدوارم مطالب بالا در برای رفع شارژ نشدن اسکوتر برقی مفید بوده باشد اگر چنانچه در این مورد سوالی داشتید میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید و همچنین اگر نظر یا پیشنهادی دارید در پایین همین صفحه برای ما به اشتراک بگذارید نظرات شما برای ما مهم بوده و حتما به آنها پاسخ خواهیم داد ممنون که تا اینجت همراه ما بودید.

اشتراک گذاری