شرکت فنی مهندسی اسکوتریا یا خدمات تعمیر اسکوتر برقی

معرفی قطعات دوچرخه برقی، آشنایی با لوازم دوچرخه شارژی

امتیاز دهیدpost

سلام خدمت همراهان گروه مهندسی اسکوتریا در این صفحه قصد معرفی قطعات دوچرخه برقی و آشنایی با لوازم دوچرخه شارژی را داریم در ادامه به معرفی تک به تک این قطعات میپردازیم و کارایی هر کدام را عنوان خواهیم کرد،باما همراه باشید

امروزه وسایل حمل و نقل برقی جای خود را وسایلی داده اند که با سوخت ها فسیلی کار میکنند از این رو برخی افراد برای ساخت وسایلی که با برق باتری کارمیکنندنیاز به وسایلی پیدا میکنند که با آن بتوانند وسیله ای بسازند، قطعات دوچرخه برق جزو وسایلی هستند که میتوان با آن دوچرخه خود را برقی کرد و از سواری آن لذت برد بنا بر این بهتر است با این قطعات در ابتدا آشنا شویم.

تعمیر اسکوتر برقی

درایور یا کنترلر دوچرخه برقی:

این قطعه هماطور که از اسمش پیداست وظیفه کنترل کردن و یا فرمان حرکت را میدهد به این صورت که ولتاز به داخل آن میرود طی تبدیل آن و تقویت آمپر خروجی موتور را فراهم میکند.و شما با گاز دادن این خروجی به موتور نیروی حرکت و موتور دوچرخه برقی شروع به چرخیدن میکند و میزان قدرت خروجی را شما با افزایش و کاهش ولتاژ دسته گاز انجام میدهید.

درایور 36 ولت دوچرخه برقی

دسته گاز و و ترمز دوچرخه برقی

یکی از لوازم کنترل سرعت دوچرخه برقی دسته گاز آن میباشد که از اجزای مهم در سازه دوچرخه شارژی به شمار میروددسته گاز دوچرخه برقی مانند یک دیمر یا ولوم عمل میکند و وظیفه کنترل دوچرخه برقی را دارد خرابی این قطعه نیز  میباشد وبرای رفع کردن مشکل باید این قطعه تعویض گردد ترمز دوچرخه برقی هم عمل ایست و توقف را دارد خرابی این قطعه کم میباشد اما در صورت خرابی باید تعویض گردد به هر حال این دوقطعه اعمال حرکت و توقف را فرمان میدهند که در عمل کرد دوچرخه نیز بسیار حائز اهمیت میباشد.
دسته گاز دوچرخه شارژیدسته های ترمز دوچرخه برقی:

این قطعات عملکرد مشابهی با دیگر دسته ترمز های دوجرخه های معمولی دارند تنها فرق آنها داشتن سنسور قطع کن میباشد که بوسیله آن برق موتور قطع میشود و باعث سالم ماندن آن میشود.

نمایشگر دوچرخه برقی:

حالت عمل کرد موتور را میدهد و برروی دسته فرمان دوچرخه نصب میشود و کار برد میتواند سیستم برقی دوچرخه را کنترل کند خرابی این قطعه کم است اما بر اثر آبخوردی و یا ضربه دچار مشکل میشود که میتوان آنرا تهیه کرد.
نمایشگر

سنسور پدال دوچرخه برقی:

همانگونه که مطلع هستید دوچرخه برقی برای سهولت در رکاب زدن و پیمایش ساخته شده است هر چند که دسته گاز یک قطعه ای محسوب میشود که هنگامی که شما خسته شده اید رکاب نزنید و گاز دهید اما در اصل سنسور پدال است که بیشترین کارایی را دارد و دینام را به حرکت در می آورد.

تعمیر دوچرخه برقی

دینام یا موتور دوچرخه برقی:

موتور دوچرخه برقی که از نامش پیداست عمل چرخاندن و به حرکت در اوردن دوچرخه را انجام میدهد معمولا قدرتش 250 وات تا 1000 وات میباشد که نمونه 250 وات ان دارای گیربکس سیاره ای میباشد خرابی آن شایع میباشد زیرا یکی از قسمت های متحرک دردوچرخه برقی را تشکیل داده است که میتوان بر اثر خرابی ان را تعمیر یا تعویض کرد.

باطری دوچرخه شارژی:

باطری دوچرخه شارژی وظیفه تامین ولتاژرا دارد در گذشته از باطری های لیتیوم خشک در دوچرخه ها استفاده میشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از باطری های لتیوم یون استفاده میشود که طول عمر بهتر و قدرت بیشتری دارد اما جدیدا از باطری های لیتیوم پلیمر هم استفاده میشود.در هر صورت باطری دوچرخه برقی دارای عمر مصرفی میباشد و معمولا عمر آن از دوسال تا چهار سال بسته بو نوع و مرغوبیت باطری متغیر میباشد.

باتری دوچرخه شارژی

چکار کنم باتری دوچرخه برقی سالم بماند ؟:

برای طول عمر باطری این است هیچگاه نباید باطری را بدون شارژ رها کرد و حتما باید ان را شارژ نمود حتی اگر قصد استفاده از آن را ندارید . به دلیل اینکه باطری به طور کل از قیمت بالایی بخورداز است در حفظ ان کوشا باشید در باطری های دوچرخه برقی بردی متصل میشود که برای مدریت شارژ بکار میرود خرابی آن زیاد است و میتوانید آن را خریداری کنید و استفاده کنید.

امیدوارم توانسته باشیم به خوبی در خصوص معرفی قطعات دوچرخه برقی شما را راهنمایی کرده باشیم اگر چنانچه در این مورد سوالی داشتید میتوانید با ما در تماس باشید و همچنین جهت خرید لوازم دوچرخه برقی با کارشناسان گروه مهندسی اسکوتریا مشورت کرده و خرید خوبی را اشته باشید.

 

تعمیر دوچرخه برقی

اشتراک گذاری